Сделать запрос

Тип заявки:


Раздел:


Подраздел:




 

Рекомендуем

 

 





Возник вопрос по содержанию отчёта?

Задайте его! Персональный менеджер свяжется с Вами и поможет решить любую задачу

Найти исследование

Бесплатная аналитика

Bank cards and Russian market of bank cards. Current situation and forecast (артикул: 15702 06990)

Дата выхода отчета: 19 Ноября 2012
География исследования: Россия
Период исследования:  
Количество страниц: 61
Язык отчета: Английский
Способ предоставления: электронный

Вы можете заказать данный отчёт в режиме on-line прямо сейчас, заполнив небольшую форму регистрации. Заказ отчёта не обязывает к его покупке. После получения заказа на отчёт с Вами свяжется наш менеджер.

Не нашли подходящее исследование?

Если данный отчёт Вам не подходит, Вы можете:

  • 1. Заказать обновление с уточнением структуры отчёта
  • 2. по Вашей теме
  • 3. по Вашей теме
  • Полное описание отчета

    Subject of research: BANK CARD MARKET

    Purpose of research: ASSESSMENT OF SITUATION ON THE MARKET AND FORECAST OF ITS DEVELOPMENT FOR 2012-2015

    Regions of research: RUSSIA/REGIONS OF RF

    Main blocks of research:

    EMISSION OF BANK CARDS

    OPERATIONS WITH BANK CARDS

    STRUCTURE OF BANK OPERATIONS WITH CARDS

    LARGEST COMPANIES ON THE MARKET

    TRENDS ON THE MARKET OF BANK CARDS

    FORECAST OF BANK CARD MARKET DEVELOPMENT FOR 2012-2014

    Information sources used:

    Federal State Statistics Service

    Ministry of economic development of RF

    Federal Customs Service

    Federal Tax Service

    Field expert evaluations

    Retail sales reports

    Materials of the field\'s main players

    Field print and electronic publications

    The research contains 21 schedules, 9 diagrams, 10 tables.

    EXTRACTS FROM RESEARCH

    EMISSION OF BANK CARDS

    As per 1 January 2012, more than *** mln. plastic bank cards were issued for the previous year in Russia. That index is predicted to be at the level of *** mln. units in the current year that is by ***% more than in 2011. Dynamic increase in surplus of card issuance was observed throughout the period of 2009-2011, the growth in more than *** towards the previous year was fixed for the last year.

    VISA can be an example for reviewing the distribution structure of cardholders. According to Visa International, there are about ***% of clients of Russian banks holding Visa Gold, Visa Platinum - ***%, and ***% of clients have Visa Infinite being on the top position in the card hierarchy of this payment system. That information is confirmed by the estimations of other participants of the market according to which the share of “premium” cards in Russia accounts for about ***% of overall number of holders of plastic card.

    OPERATIONS WITH BANK CARDS

    The number and volume of operations with bank cards has been significantly increased for the last years. The number of operations with bank cards is increased in *** times for 2008-2011 and the volume of operations – in *** times.

    Moscow and Moscow region are also the leaders in number of operations with *** mln. operations committed in 2011 that is by *** mln. or by ***% more than 2010. The total growth in Russia was ***%.

  • Подробное оглавление/содержание отчёта

    RESEARCH METHODOLOGY. RESEARCH METHODOLOGY

    LIST OF SCHEDULES, DIAGRAMS, TABLES AND SCHEMES

    1. GENERAL ECONOMIC SITUATION IN RUSSIA

    1.1. Population of Russia

    Population number

    Largest cities

    Social standard of living

    Economic activity

    1.2. Economic situation

    Dynamics of economic development

    State budget stability

    1.3. Position of Russia in the world

    Share of RF in the world population

    2. SUBJECT OFRESEARCH

    2.1. History of bank cards

    2.2. Types and classifications of cards

    3. ISSUANCE OF BANK CARDS

    3.1. Dynamics by years

    3.2. Types of bank cards

    Structure of card issuance by types

    Structure by payment systems

    4. OPERATIONS WITH BANK CARDS

    4.1.Dynamics of number of operations by years

    4.2. Dynamics of operations by regions

    4.3. Regional structure of operations

    5. STRUCTURE OF BANK OPERATIONS BY CARDS

    5.1. By types of operations

    5.2. By types of payment systems

    Total turnover of operations

    Payments in the internet shops

    5.3. Foreign transactions

    Structure of foreign spending by types

    6. LARGEST COMPANIES ON THE MARKET

    6.1. Largest banks by total volume of cards in the circulation

    6.2. Largest plastic card issuing banks

    6.3. Largest banks by amount of ATMs

    7. TRENDS ON THE MARKET OF BANK CARDS

    7.1 Card functionality

    7.2 Expansion of ATM chain

    7.3. Development of bank cards of premium and exclusive segments

    8. FORECAST OF BANK CARD MARKET DEVELOPMENT FOR 2012-2014

    ABOUT INTESCO RESEARCH GROUP

  • Перечень приложений

    List of schedules:

    1. Population number in Russia in 2000, 2005, 2010 and forecast for 2015 and 2020, ths. peop

    2. Dynamics of actual disposable money profit of population and its annual growth rate in 2000-2011*, %

    3. Dynamics forecast of population load rate in Russia in 2011-2031

    4. Dynamics of number of the employed and unemployed in RF in 2006-2010, ths. people

    5. Dynamics of share of the unemployed in economically active population by FD of RF in 2006-2010, %

    6. Dynamics of GDP in prices of 2008 in 2001-2011, bln. dollars

    7. Investments into the fixed capital of RF in 2002-2011

    8. Executed surplus/deficit of consolidated budget of RF in 2006-2011*, %

    9. Dynamics of total external debt of RF and its share in GDP in 2001-2011*

    10. Dynamics of structure of external debt of Russia by main sectors in 2001-2010, %

    11. Consumer price index in RF in 2001-2011, %

    12. Share of RF in the population of the world in 2000-2010 and forecast until 2100

    13. Share of RF in the world GDP in 2001-2011 and forecast for 2012-2016, %

    14. Emission of bank cards in 2008-2012*, mln. units

    15. Number and volume of operations commited within the territory of RF and outside it with bank cards

    16. Dynamics of operation volume in money terms by the largest regions in 2010-2011, bln. rub

    17. Dynamics of number of operations by the largest regions in 2010-2011, mln. times

    18. Most common operations commited with bank cards in 2012, %

    19. Number of plastic bank cards used in 2012, %

    20. Number of plastic bank cards used in 2012, %

    21. Dynamics of bank card market in 2008-2011 and forecast for 2012-2014

    List of diagrams:

    1. Structure of bank cards by payment systems in 2008-2011, %

    2. Regional structure of volume of operations with cards in money terms in 2010-2012, %

    3. Regional structure of number of operations with cards in 2010-2012, %

    4. Structure of operations with bank cards in money terms by types in the largest regions of RF in the 1st qt of 2012, %

    5. Structure of number of operations with bank cards by types in the largest regions of RF in the 1st qt of 2012, %

    6. Structure of bank card market by total turnover of operations of payment systems in 2008-2011, %

    7. Structure of transactions in the online shops by cards of payment systems in the 1st six months of 2012, %

    8. Structure of spendings of the Russians abroad by means of bank cards by types in 2011-2012, %

    9. Rating of banks issuing plastic cards in 2011, units

    List of tables:

    1. Population number of the largest cities of Russia according to Russian general census of 2010, ths. peop.

    2. Emission of bank cards by types in 2007-2011, ths. units

    3. Shares of Visa cardholders amoung the clients of Russian banks by card categories, %

    4. Number and volume of operations commited within the territory of RF and outside it with bank cards

    5. Dynamics of operation volume in money terms commited with payment cards by regions of RF in 2010-1st qt of 2012, bln. rub

    6. Number of operations commited with payment cards by regions of RF in 2010-1st qt of 2012, mln. times

    7. Volumes of operations with cards in money and quantitative terms in 2010-1st qt of 2012

    8. Largest banks by number of plastic cards in the circulation as of January 1, 2010-2012, units

    9. Rating of banks issuing plastic cards in 2011, units

    10. Rating of banks by number of own ATMs in 2012, units

Другие исследования по теме
Название исследования Цена, руб.
Российский рынок программ лояльности: итоги 2018 г., прогноз до 2021 г.

Регион: РФ

Дата выхода: 05.11.19

75 000
White Paper Финансовой Площадки Криптовалют РФ, ЕС, Азия

Регион: Россия, мир

Дата выхода: 26.11.18

45 000
Обзор торговых отношений Украины с Великобританией. 2017 год.

Регион: Украина, Великобритания

Дата выхода: 07.09.18

29 900
База предприятий киевской, одесской и черновицкой областей. 2018 год.

Регион: Украина

Дата выхода: 06.09.18

29 900
Внешняя торговля, политика в РФ и за рубежом. Ежедневный бизнес мониторинг

Регион: Россия и зарубежье

Дата выхода: 05.09.18

69 000
Актуальные исследования и бизнес-планы
  • Исследование канала продаж HoReCa (по сегментам: кейтеринг, общественное питание)
    1. Методологические комментарии к исследованию
    2. Обзор канала продаж HoReCa в РФ. Перспективные сегменты
    2.1. Объем и динамика развития канала HoReCa
    2.2. Прогноз развития канала HoReCa в РФ
    2.3. Структура канала HoReCa по сегментам (кейтеринговые компании, сети общественного питания, фаст-фуд и др.):
    2.3.1. Объем и динамика развития сегментов
    2.3.2. Анализ наиболее перспективных сегментов
    3. ПРИЛОЖЕНИЕ
    3.1. База данных предприятий по виду деятельности "Деятельность столовых при предприятиях и учреждениях и поставка продукции общественного питания" и "Деятельность гостиниц и ресторанов" в РФ по (есть возможность фильтра по городам РФ)
  • Обзор рынка дистанционного банковского обслуживания для физических лиц,включая мониторинг банковских новостей.
    Развитие рынка дистанционного банковского обслуживания в России Дистанционное банковское обслуживание (ДБО) - общий термин для технологий предоставления банковских услуг на основании распоряжений, которые клиент передает удаленным образом (т. е. без его визита в банк), чаще всего с использованием компьютерных сетей. В английском языке для описания технологий ДБО используются различные, в ряде случаев пересекающиеся по значению, термины: on-line banking, remote banking, direct banking, home banking, internet banking, PC banking, phone banking, mobile-banking, WAP-banking, SMS-banking, GSM-banking, TV-banking. Технологии дистанционного банковского обслуживания можно классифицировать по типам информационных систем (программно-аппаратных средств), используемых для осуществления банковских операций: PC-банкинг <…>; Интернет-банкинг <…>; Мобильный и SMS-банкинг - <…>; Телефонный банкинг и call-центры - доступ к банковским услугам посредством автоматических голосовых систем управления с использованием кнопочного телефона или с использованием операторов телефонного обслуживания; Обслуживание с использованием банкоматов (ATM-banking) <…>. <…> Телефонный банкинг выполняет информационные функции и, как правило, является частью фронт-офиса банка. На эту услугу приходится основная нагрузка по…
  • Исследование рынка маркетинговых услуг в Ростове-на-Дону
    1. Методологические комментарии к исследованию. 2. Обзор рынка маркетинговых услуг в Ростове-на-Дону, 2011-2012гг. 2.1.Общая информация по рынку: 2.1.1. Основные характеристики анализируемого рынка 2.1.2. Объем и емкость рынка маркетинговых услуг в 2011 г. 2.1.3. Оценка текущих тенденций и перспектив развития 2.1.4. Оценка факторов, влияющих на рынок 2.1.5. Структура рынка маркетинговых услуг в Ростове-на-дону 3. Конкурентный анализ 3.1. Насыщенность рынка 3.2. Основные компании-конкуренты: доля на рынке 3.3. Анализ ценовой политики конкурентов 4. Анализ потребления маркетинговых услуг в Ростове-на-Дону 4.1. Оценка объема и структуры потребления 4.2. Анализ факторов спроса 4.3. Влияние сезонности на потребление 4.4. Описание потребительских предпочтений 5. Рекомендации и выводы по исследованию. 5.1. Барьеры входа в отрасль и риски на рынке 5.2. Ключевые факторы успеха игроков на рынке 5.3. Выводы по исследованию
Навигация по разделу
  • Все отрасли
Реклама
Выбрать регион >>